4 Nisan 2017 Salı

Geçen Hafta Kurt Cobain ile Tanıştım

"Geçen hafta Kurt Cobain ile tanıştım" dedim.
Masada oturan 5 kişi aynı anda dönüp bana baktı. Sarışın olan kız yanındakine döndü "Kiminle tanışmış kiminle?" dedi yanındaki dominatrix ablaya. DOMİNATRİX ise ona sorulan soruya hiç cevap vermeden küçümseyerek bana baktı. Sonra da herkes sohbetine kaldığı yerden devam etti.

İlkokuldan bir arkadaşımın arkadaş grubuydu bu. Gruptaki bir kıza yazdığı için sürekli bir yerlerden kızın arkadaşlarıyla bağ kurmaya çalışarak nemalanmak istiyordu bu güzide ve çekirdek arkadaş grubundan. Beni de yanına yancı diye almıştı bu akşam. Arada espri yaptığında esprilerine gülen biri olsun, onun anlattıklarına şak şakçılık etsin birileri diye.

Ama ben Kurt Cobain ile tanışmıştım ve burada daha fazla vakit kaybedemezdim.

O sebeple, bir süre daha durup masadan kalktım. İlkokul arkadaşım "Ya dur Simgeler iyidir ya, gitmesene" diyerek bana engel olmaya çalıştı. Bu sırada Simge "Benim vajinam benim kararım, istersem zenciyle de olurum bir kadınla da olurum, kime ne" diyor, yanındaki saçının yanları kazınmış tepesinde topuz olan dövmeli elemansa iç çekerek ama iç çektiğini çaktırmayarak onu dinliyordu. Şu an bir anda tam da bu masanın üzerine meteor düşse, Simgeye ah çekerken şekil şemal uğruna ölecekti. Kimse onun isterse kiminle olmak istediğini dinlemeden bu genç yaşında, yanları kazınmış saçları ve garip emmi gözlüğü ile yitip gidecekti. Dar paça pantolonu ve elinde Hindistandan getirilmiş sarma tütünü ile öbür dünyayı boylayacak, ebesinin mnı görecekti.

"Senin kararın tabii" dedi sonra, tam da o sırada kalkmaktan vazgeçtim. Şu hayatta en sevdiğim şeylerden biri, bana çok tuhaf gelen insanları derinlemesine incelemektir. Adeta tutkuyla yaparım bunu.

Yaklaşık iki saat boyunca hiç konuşmamaya gayret göstererek onu izledim. Mimiklerini, endişelerini,  kaçamak kaçamak gözlerle yoldan geçen kadınların götlerine bakmasını. Arada sanki aynada önceden çalışmışçasına yaptığı hareketleri ve Cezmi Kalorifer'den yaptığı komikli alıntıları izledim. Bir ömür gibi geldi ama izledim. Sigara üstüne sigara içtim. Yanımdaki denyo arkadaşımla bile hiç konuşmadan, dominatrixin partnerlerine yaptığı hiçbir şeyi dinlemeden, içim acıyla ve elemle dolarak izledim. Neden böyle öğrendiniz abi dedim içimden. Yani olmadığın biri gibi olmayı neden böyle öğrendiniz. Topuz saçlı garibim, son tütününü sararken ayağa kalktım. Bir dal camel white çıkartıp ağzına uzattım. Aldı, bu sefer çakmakla sigarasını yaktım. "O tütünü sevmediğini ikimiz de biliyoruz" dedim.

Yine 5 kişi birden dönüp bana baktı. "Ayıp olmasın diye aldım bunu" dedi topuzlu. "Neymiş neymiş? Neyi sevmiyormuş Gönenç?" diye sordu sarışın kız yanındaki dominatrixe.

Kurt Cobain beni bekliyordu, skerim Gönencini de dominatrixini de ilkokul arkadaşımı da diye düşünüp, hiç kimseyle vedalaşmadan kalktım masadan.

Kendimi kaplumbağa tavşan tarzı bir fabl yazmış gibi hissettim şu an. Sanki sonuna kıssadan hisse eklemeliymişim gibi. Ama kıssadan hisse yok zaten.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder