30 Mayıs 2015 Cumartesi

Anamızı ağlatacak bu robotlar

Ben niye hep yıllardır robotlarla dost olmak istiyorum diye sordum kendi kendime. Bir idrak anı yaşadım geçen Merter'de. Şu an sözde en zeki tür biziz ya, robotlar inorganik oldukları halde sanki bizim boyunduruğumuzda yaşayacak gibi bir fantezimiz var. Abi, robot hem insanlaştırılırsa hem de inorganik olmaya devam ederse, hem de bizden zeki olursa bir yerde evrimin bir üst basamağı olursa napcaz lan biz? Boşuna mı çekildi o filmler her şey eğlence mi mna koyim ya.
Biz (insan) robotları hadi diyelim iyi niyetli olmaya programladık. Mad scientistin biri çıkıp neden tersini yapmasın ki.
Robottan dost most olmaz arkadaş. Ayrıca köleleştirmeyi, boyunduruk altına almayı da ne çok seviyoruz. Bizden her açıdan üstün bir varlığı nasıl kendi işlerimizde kullanacağız beybiler? Kafam mı basmıyor benim.
Bir yapay zekanın en insana yakın hali sorulan sorulara hatalı cevap vermiş, en son gelinen noktaya bakılırsa. Müzeyyen diyesim geliyor o programa googleda da yazdım çıkmadı neyse eksik bilgi vereceğime hiç vermeyeyim. Bu arada google'ın gelmiş geçmiş en tşaklı robotic şirketlerinin hissedarlarından olduğunu da unutmayalım.
Bence kontrolden çıkacak bu robot işi. Çıkmalı da zaten yoksa saçma olur. Düşünsene hastalık yok, açlık yok cinsellik yok. Ölüm yok lan asıl. İstersen robotsun, kıçında bomba patlatsınlar nolacak ki, hafızanı kurtarır yeniden yaparlar seni. İnsan olmanın getirisi olan zayıflıkları bi an sil. Bir de üzerine ekstra zeka ve bir sürü yetenek ekle. Zeka eklenince şiddet de olmaz zaten, zekadan önce zaten şiddet ne zaman gerekir, o varlık hayatta kalmaya çalışırsa. Veya ruh hastası olursa. Robotun tek düşmanı da bir alt basamak olan insan olur. İnsanı yeniden programlayamayacağı için topumuzu yok edebilirler. Şimdi hayvanlar bizden salak diye gurur duyuyoruz ya kendimizle (!) robotların maskarası olcaz olum yakında. Gerçi ben ölmüş olurum o zamana bana ne. Belki bizi başka gezegene filan sürgün ederler lan insafa gelip. O kadar zeka var bir habitat oluştururlar bize de. Belki ulan bu yazdıklarımı bile okurlar sonra. Benim ne özelliğim varsa sanki. İşte insan ırkının kendini bi bok sanmasından bir örnek daha.
Mini bir münazara yapıyorum şimdi, hadi bakalım....
İyice abartıp robot evrilse nereye kadar evrilir? Belki biz insanlar olarak gte geliriz ama, robotların hakkından bir tek fizik kuralları gelir. İstediği kadar evrilsin her düzen kaosa mahkum. Fizik yasalarına bakılırsa öyle yani. Hadi biz sktrolup öldük, soyumuz tükendi bi robot kaldı ve bir tek bu gezegen için, entropi yasasına bir çözüm buldular diyelim. Entropiye çözüm bulurlarsa sistem çöker bir kere. Birilerinin ölmesi lazım ki yeni organizmalar yaşayabilip o döngü devam etsin. Küresel ısınmayı çözdüler diyelim. Bak o iyi olurdu. Bu gidişle metan içinde kalacağız cehennem gibi sıcak olacak bu şahane gezegen. Dünyada yaşamak için teknoloji dışında tüm organik canlılara ihtiyaçları var. Ekosisteme ihtiyaçları var. Bizim ekosistemdeki yerimiz arılardan daha önemsiz lan. Robotlar için en tehlikeli ve en gereksiz türüz. Belki hibrit bir tür oluşur insanımsı robot gibi. Bir anda dökme demirden my name is robot oyuncağı gibi türemezler zaar. Neyse ya ben o zamana kadar yaşamam zaten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder